Magia czerwonej kropki 17/17. Druga z kropek.

kropka kończąca GSB w Wołosatem

Trasa: Ustrzyki Górne> Szeroki Wierch> Przełęcz pod Tarnicą> Przełęcz Goprowska> Halicz> Rozsypaniec> Przełęcz Bukowska> Wołosate

Długość trasy: 22,8 km po GSB + 5,4 km niebieskim szlakiem z Wołosatego do Ustrzyk

Czas przejścia: 5 godzin (bez powrotu do Ustrzyk)

Trasa: Ustrzyki Górne, parking – Ustrzyki Górne, parking | mapa-turystyczna.pl

Gospodyni naszego miejsca noclegowego w Cisnej zaczarowała niedzielną burzową prognozę krótkim: ,,E tam, nie będzie padać". Nie pytaliśmy ją jednak o pogodę na poniedziałek.

mokre goryczki

Kiedy podchodzimy na Szeroki Wierch (a idzie się lekko, jako że większość wyposażenia  mogliśmy zostawić dziś w Ustrzykach), na goryczkach, trawach i naszych włosach osiadają kropelki mgły. Nie pada, ale też widoki nie powalają. Na Przełęczy pod Tarnicą dostrzegamy ledwie zarys najwyższego szczytu polskich Bieszczadów.

przed nami Tarnica...

GSB szczyt i tak omija, a ponieważ zaliczyliśmy go już w bardziej pogodny dzień, kierujemy się od razu na Przełęcz Goprowską

Na Haliczu

Na Haliczu z dookolnych panoram nici, widać tylko metalowy krzyż. Chmury zaczynają rozwiewać się dopiero w okolicach Rozsypańca i granicy z Ukrainą. Patrzymy też pod nogi, bo w trawie kwitnie wężymord górski.

chmury zaczynają się rozwiewać...

wężymord górski

Na Przełęczy Bukowskiej naszą uwagę przyciąga ustawiona tam ekologiczna toaleta, w której nad przerabianiem nieczystości pracuje specjalny gatunek dżdżownic. Po przeanalizowaniu schematów funkcjonowania przybytku, wkraczamy na szeroką drogę w dół, wiodącą ku Wołosatemu. Jeszcze dwa kilometry asfaltem (wzmaga się zimny wiatr, który powoduje, że zakładamy na siebie całą odzież, którą zabraliśmy dziś ze sobą) i będziemy mogli ucałować kropkę...

...albo nie będziemy mogli, ponieważ kropka z Wołosatego okazuje się być zamontowana dużo wyżej niż ta z Ustronia. Do wspólnego selfie podchodzimy kilkakrotnie, w końcu wołamy o pomoc z zewnątrz.

Oto za nami 501 (wg aplikacji w telefonie trochę więcej, ale podejrzewamy ją o małe oszustwo) kilometrów wędrówki. Minęły ponad dwa tygodnie przeżyte na diecie złożonej głównie z pierogów, naleśników oraz owoców jagodowych. Udało się uniknąć większych opadów deszczu, kleszczy, kontuzji, odcisków. Wstawaliśmy ze wschodem słońca, chłonęliśmy widoki, wracaliśmy do miejsc znanych i poznawaliśmy nowe. Butów pod drogowskazem nie zostawimy, bo sprawdziły się doskonale, a więc chętnie zabierzemy je gdzieś jeszcze...

buty pod drogowskazem (nie nasze)